Menu

BOB

BOB Zomer 2017 {PNG}In 1995 was de Federatie van Belgische Brouwers medeoprichter van de BOB-campagne, een sensibiliseringsactie geleid door het VIAS Institute (ex-BIVV, Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid). Sindsdien zijn de Belgische Brouwers partner en ondersteunen de campagne financieel en actief, door de verdeling van promotiemateriaal in de horeca.

Het principe is dat degene die BOB is zich ertoe verbindt tijdens het uitgaan geen alcohol te drinken zodat hij/zij zijn/haar vrienden weer veilig thuis kan brengen. Belangrijk is de combinatie van het sociale aspect (samen uit, samen thuis) en de positieve benadering voor degene die niet drinkt.

Het concept van BOB is in zijn jarenlange bestaan uitgegroeid tot een waar begrip en werd zelfs opgenomen in het woordenboek. In tegenstelling tot wat veel mensen denken staat BOB niet voor ‘Bewust Onbeschonken Bestuurder’ maar is het louter een naam.

De BOB-campagne richt zich tot iedereen, jong en oud, en heeft al uitstekende resultaten opgeleverd. Jaar na jaar wordt een geleidelijke daling van het alcoholmisbruik achter het stuur vastgesteld, zowel in het weekend als tijdens de week. Ze werkt overigens niet alleen ontzettend goed in België maar ook in Nederland en in nog 16 andere landen die allen hetzelfde concept hebben overgenomen.

De steun aan de BOB-campagne past volledig in het verlangen van de sector om een doordacht bierverbruik te stimuleren en gevaarlijke excessen te bestrijden.

Welcome

Respect16

Sorry! You must be at least 18 years old to enter this site.

Please enter your birth date below.

Please select your language.